LinkedIn gebruiken voor meer leads

Wist u dat LinkedIn eigenlijk een goudmijn is vol met interessante data over prospects en klanten?Uiteraard is ’niet alles wat blinkt goud’. U moet wel de weg weten in het doolhof van de commerciële mogelijkheden. De meeste salesprofessionals kijken op dit moment nog ’de kat uit de boom’. Ze zijn een paar jaar geleden op deze digitale delfplaats aangekomen, maar delven vreemd genoeg nog niet. Wel zien ze dagelijks een steeds groter groeiende groep sales- en marketingprofessionals langskomen die op 1 of andere manier ’goud gevonden’ lijken te hebben. Ze vragen zich geregeld af: zorgt LinkedIn echt voor waardevolle leads?

 

connected with me on linkedin

Moderne goudzoekers

In Nederland zijn we recent de 4 miljoen leden gepasseerd. Wie zijn toch die moderne goudzoekers? Zijn het ’job hoppers’, ZP’ers, marketingnerds of wanhopige verkopers met een telefoonfobie? Een recent onderzoek van Marketingfacts biedt uitkomst.Het meerendeel (85%) van de LinkedIn gebruikers is tussen 21 en 50 jaar oud en heeft vaak een HBO- of academische opleiding. Ruim 50% werkt in loondienst en nog eens 38% is ondernemer.Uit het onderzoek blijkt dat LinkedIn steeds intensiever wordt gebruikt, 60% van de leden logt dagelijks in, waarvan 30% zelfs meerdere keren per dag.

Wat bezielt hen toch om dagelijks door die digitale woestenij te zwerven? De hoofdreden om LinkedIn te gebruiken is om te netwerken.  Daarnaast is ’personal branding’ voor 74% van de leden de reden om lid te zijn van LinkedIn.  Ruim 41% gebruikt LinkedIn om op te zoek te gaan naar verkoopkansen,  waarvan ruim 30% ook daadwerkelijke commerciële resultaten halen.

LinkedIn voor salesprofessionals

Kan Linkedin daadwerkelijk bijdragen aan betere verkoopresultaten? Dat is de vraag die centraal staat in een recent onderzoek uitgevoerd onder 3.094 Amerikaanse salesprofessionals en ondernemers. Het mysterie wordt onthuld in het e-book: ’Cracking The sales Code’. U kunt het e-book hier downloaden: http://www.jillkonrath.com/Portals/110248/docs/Cracking-LinkedIn-Sales-Code-Ebook.pdf

Een aantal conclusies uit het onderzoek:

Ongeveer 5% geeft aan veel verkoopkansen te creëren via LinkedIn;

Ongeveer 40% geeft aan regelmatig verkoopkansen te creëren via LinkedIn;

Als belangrijkste activiteit wordt gezien, het zoeken naar informatie over prospects en klanten. Deze informatie maakt het mogelijk om ’warm’ te kunnen acquireren. Ruim 61% geeft aan met deze informatie succesvol te zijn in het maken van persoonlijke afspraken. Dus, waar wacht u nog op? Hoe u nieuwe klanten vindt op LinkedIn, kunt u hier lezen:http://bit.ly/1aAKTDR

Ruim 58% geeft aan de commerciële mogelijkheden nog niet te kennen.U bent dus niet de enige. Wilt u meer weten over hoe u Linkedin succesvol kunt inzetten om meer verkoopresultaten te realiseren? Volg mijn blog, volg mij op Twitter of sluit u aan bij de Linkedingroep: verkopen 2.0.http://www.linkedin.com/groups?gid=4134513&trk=myg_ugrp_ovr

Vraag of een reactie?

Heeft u een vraag of een aanvullende suggestie ? Laat hieronder een reactie achter. Wellicht kan ik u helpen? U kunt mij ook helpen, door het delen van dit artikel met uw netwerk. Dit kunt u doen door middel van de knoppen hieronder. Bedankt voor uw aandacht en heel veel succes met het benutten van kansen die ontstaan door de invloed van internet, sociale connectiviteit en mobiele communicatietechnologie op het koop-en oriëntatie gedrag van prospects en klanten.

Plaats een reactie